MO - WRÓŻENIE ZA POMOCĄ MALI (BUDDYJSKIEGO RÓŻAŃCA)

 

By przepowiedzieć przyszłość, jeśli chodzi nam o konkretną odpowiedź, należy wziąć do rąk malęi skupić się na zadawanym pytaniu. Poprzez jednoczesne przesuwapaciorków mali /pojedynczo, obiema rękami, w kierunku do jej środka/, dojdziemy do momentu, kiedy między palcami naszych rąk zostanie tylko jeden /odpowiedź TAK/, lub zero /odpowiedź NIE/ paciorków. Wariacją na ten temat jest metoda polegająca na ujęciu palcami jednego z paciorkówzwiniętej mali /z zamkniętymi oczami/, i następnie przesuwaniu paciorków jak powyżej. Metoda opisana przez Dordże Tsetena w Tibetan Bulletin: March - April 1995:  Osoba wróżąca modli się do bóstwa medytacyjnego /jidama/,którego pomocy potrzebuje w uzyskaniu właściwej odpowiedzi, i recytuje jego mantrę. Następnie trzyma malę horyzontalnie rozciągniętą przed sobą, z palcami każdej ręki trzymającymi akcydentalnie złapane paciorki. Pomiędzy złapanymi paciorkami znajduje się połowa, albo mniej paciorków mali. Następnie palce obu rąk poruszają się ku sobie, odliczając po trzy paciorki jednocześnie z każdej strony. Wynik wróżby zależy od ilości paciorków, jakie pozostały między palcami po odliczaniu. Procedurę tą powtarza się trzy razy.  

Kiedy pomiędzy palcami zostaje tylko jeden paciorek, wynik nazywany jest ‘sokół’. Kiedy zostaje dwa- ‘kruk’. Jeśli zostają trzy paciorki, wynik nazywany jest ‘śnieżny lew’. Wynik pierwszej fazy wróżenia odnosi się do opieki, jaką roztaczają bóstwa, i ogólnie do jakości wróżby. Sokół jako wynik pierwszej fazy oznacza wsparcie strażników, powodzenie w nowym przedsięwzięciu, sukces w postępowaniu procesowym.  Kruk w pierwszej fazie oznacza, że strażnicy nie są po twojej stronie. Nie będzie więc osiągnięć, w sądzie nie odniesiesz sukcesu, i masz wrogów. Taki wynik oznacza ostrzeżenie przed podejmowaniem nowych przedsięwzięć. Śnieżny lew oznaczać zaś będzie wsparcie bóstw, powolne, choć stabilne osiągnięcia, i słabość twoich wrogów. Jeśli pytanie dotyczyło sukcesu w interesach, śnieżny lew oznacza wynik neutralny. W drugiej fazie, wynik odczytuje się w kontekście warunków zewnętrznych, jakie się pojawią w otoczeniu wróżącego. Sokół oznacza ogólnie szczęście, ale niekoniecznie sukces dla tych, którzy pragną począć dziecko. Ryzyko kradzieży i chorób pozostaje niewielkie. Kruk oznacza poważną chorobę, przeszkody w sferze zdrowia i załamanie sił życiowych. Zaistnieje możliwość bycia okradzionym, albo utraty jakichś rzeczy. Jednakże w przypadku osóbwyświęconych, te negatywne aspekty mogą być zmniejszone. Przy trzeciej fazie, liczba pozostałych paciorków odnosiła się do podróżującej, a oczekiwanej przez wróżącego osoby. Było to bardzo ważne w Tybecie, gdzieludzie bez przerwy podróżowali, i nie było żadnego systemu komunikacji. Sokół w powiązaniu do spodziewanego gościa oznacza wieści albo przyjazd. W powiązaniu z chorobą, sokół oznacza znalezienie najlepszego sposobu pokonania jej.   

Kruk oznacza złe okoliczności powiązane z oczekiwanymi przez wróżącego podróżnymi. Prawdopodobnie napotkają przeszkody na swej drodze, nie przybędą w ogóle, albo zostaną obrabowani. Chorzy nie zostaną uleczeni, a nasza własność zostanie stracona lub skradziona. Śnieżny lew oznacza, że podróżujący przybędą, późno, ale bez szwanku. Problemy zezdrowiem nie będą liczne, aczkolwiek będą trudności ze znalezieniem właściwej kuracji. Najlepszym z możliwych rezultatów byłaby kombinacja trzech sokołów. Oznaczałoby to, że podróżujący przybędą szybko, pacjenci ozdrowieją, a osiągnięcia pojawią się szybko. Inny rodzaj tenwa mo lub teng mo:
Po wizualizacji, rezultat wróżby uzyskiwany jest poprzez ujęcie mali w dwóch rękach. Ilość paciorków między palcami jest redukowana, aby uzyskać końcową liczbę paciorków, wahającą się między 6 /maksymalnie/ a 0 /minimalnie/ paciorkami. Wynik interpretowany jest  w następujący sposób:Liczby parzyste: 

6, 0 –strasznie
4 –źle2 –nie za dobrz
Liczby nieparzyste:
1 –wspaniale
3 –dobrze
5 -ok

 

STRONA GŁOWNA